Sokat olvasok, keveset beszélek és írom amit diktál az agyam.

A TEMU-ról vásárolt mobiltelefon töltőm emlékére, ami füstölőre váltott

2024/02/16. - írta: Mesterséges intelligencica

Gépelek mint az őrült, szeretnék befejezni pár cikket még ma. A laptopom egyszercsak leveszi a fényerőt és elkezd vernyogni, hogy dugjam fel a tápra. Úgy általában van egy külön USB-C telefontöltőm és egy külön, szintén USB-C laptop töltőm, a két töltő kábele egymás mellett lengedez a kanapénk sarkában, felhasználásra készen. A sarokkanapénk szegletébe lekucorodva, félhomályban, Star Trek sorozatokat a háttérben futtava szeretek dolgozni a gépemen.

melted.jpeg

Az USB-C laptop töltőm gyári Thinkpad, a másik töltőmet a TEMU-ról vettem, szándékosan egy olyat választottam, ami laptop töltésére is alkalmas, kiadja a megfelelő teljesítményt a laptopom töltésére is. És nagyon olcsó volt, de úgy ám hogy 2.000,- Ft szállítással. Mivel amolyan elektronikai barkácsoló féle is vagyok, ezért még műszerem is van ahhoz, hogy kimérjem, valóban használható-e ez a TEMU-s töltő a laptopomat töltésére. És de, adja! Mondta a műszer. Én meg hiszek neki, azért azt mégiscsak nálam okosabb emberek csinálták.

Ezért nem is aggódtam amiatt, hogy a TEMU-s töltőm ne töltené a laptopomat, többször használtam is és örültem mint farom a majmának.

Szóval üldögélek a kanapé srakában a földőn, bőszen gépelek és a laptopom elkezd nafáért könyörögni. Ott lógott a sarokban a két SUB-c töltő kábel vége, hát én a hozzám közelebbit szépen be is dugtam a gépembe. Öröm van, a gép töltődik, lehet tovább hiperfókuszálni az írásra.

Na hát véletlenül a telefon töltőjét dugtam a laptopomba. Mondom, gond nincs ezzel, kimérve, tuti a cucc, tölt, no problemo. Aztán mi van. A nyomorult TEMU-s telefon töltő meg nem alapozott reakcióként egy baromi nagyot csattant és szikrafelhő közepette lefüstölt! Félreértés ne essék, szeretem én a füstőt, mert az cselekvésre kényszerít, ami tespedt életvitelem mellett szuper jó érdekesség, intézkedni kell, azt meg szeretem.

De a szar is belém állt, mondom ez kinyírja a gépemet, és akkor 2 évig nem eszünk, akkora kárt tesz a gépemben. Enni meg kell, azt hiszem.

A füst védekező reflexet váltott ki belőlem és azon nyomban kitéptem a falból a TEMU-s mobiltöltőt. Olyan nagyon nem olvadt szét, éppen csak kicsit, messziről ráhunyorítva egészen használhatónak tűnt még. Sajnos a szagából ítélve azonban már egyértelmű volt, ez a töltő már csak a múlt. Ami múlt, az kimúlt.

Tanulság talán annyi, hogyha egy tized annyi árú terméket találunk a TEMU-n, mint ami az eredeti ára lenne, akkor ne vegyük meg, mert reményeink füstté válnak! 

Amúgy írtam egyet a TEMU veszélyeiről is, olvasd már el légyszi, tényleg jó, itt találod: https://intelligencica.blog.hu/2024/02/16/veszelyes_a_temu

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://intelligencica.blog.hu/api/trackback/id/tr1618305801
süti beállítások módosítása