Sokat olvasok, keveset beszélek és írom amit diktál az agyam.

A háztartási elektronikai termékek szándékos gyártói avultatása, avagy a félbetört 2 éves Gorenje botporszívom tragikus esete

2024/01/24. - írta: Mesterséges intelligencica

UPDATE 2024. 02. 01.: egy kis balhézás után kaptam egy csereporszívót a Gorenjétől! Ez mutatja ugyan jól mutatja a cég márkavédelmi törekvéseit, de az avultatási problémakör ezzel messze nem múlt. De legalább az egyszer már kifizetett vételárért használhatok tovább egy proszívót! Ahogy az amúgy természetes.

UPDATE 2023. 01. 26.: Írtam a Gorenjének, aki bár felajánlott egy (rosszabb, gyengébb típusra) cserét, de az eredeti számla és garanciajegy bemutatásához és alapos műszaki vizsgálathoz köt azt. A dokumentumok nyílván nincsenek már meg, és nem is kötelező, hogy meglegyenek ennyi idővel a vásárlás után. Na de kérem, egy gyártó csak megismeri a saját termékét, rajta a nagy GORENJE felirattal? Ez teljesen nyilvánvalóan igényem elutasítását jelenti, mivel teljesíthetetlen feltételhez kötötték. Sajnálom! Küzdeni fogok az igazamért, hogy se a Gorenje, se más nagy gyártó ne tehesse azt meg, hogy szándékos  és tervezett avultatással megkárosíthassák vevőiket, kényszerítve termékeik újra vásárlásával!

Már több hónapja stay-at-home-daddy-ként itthon vagyok és én végzem a háztartási munkákat. Főzök, takarítok, porszívózok, mosok, gyereket viszem és hozom, meg minden egyéb jó. Kivéve a vasalás. Azt annyira lassan csinálom a kényszeres precizitásom miatt, hogy egyetlen ing kivasalása nekem 20 percig tart, így hát hatékonytalanság jogcímén ezt nem én csinálom. Mellette online dolgozom, újságcikkeket írok és LEGO festőként művészkedek. Akit esetleg érdekelne: https://zolikovacs.hu/hu/

gorenje2.jpg

Férfi társaimnak mondom, jó pár hónap teljes háztartásvitel után kifejezetten szeretem csinálni a lakás és gyerek körüli munkákat, sok örömmel jár. Sajnos (már a háztartási örömök miatt mondom) holnaptól újra teljes erővel belevetem magam a munka világába.

Ma sokat írtam és festettem, elégedetten a teljesítményemmel (hátba is veregettem magamat) a háztartási feladatokra kanyarodtam. Előkaptam a Gorenje botporszívómat (https://hu.gorenje.com/termekek/takaritas-es-gondoskodas/porszivok/VACUUM-CLEANER-SVC216FMLW/p/000000000000736202), amit két éve vettem olyan 60.000,- Ft magasságában. Nagyon szép, nekem nagyon tetszik, kudos a formatervezőknek.

Nagy kedvencem (volt) ez a porszívó, mert ott a falon, lekapom, felporszizok és rakom is vissza, pörög a porszívási biznisz. Ráadásul a cucc jó minőségű, erősen szív, boldogság volt vele az élet. De csak volt a boldogság, elszállt. 

A lakás kiporszívózása nem akkora ügy, szeretek minden egyes négyzetcentiméteren végigmenni, bár a sok cucc félrehuzogatása, amik a földön vannak, nem kedvencem. De hát ehhez nem kell kedv, anélkül is lehet csinálni. Szóval a porszívózás közepén voltam, amikor a sarokkanapénk alá toltam a porszívót, a hipermega csuklójával és egyszer csak reccsent egy hatalmasat és a kezemben maradt a porszívó felső része, amiben a portartály és  a motor van. Az alsó része tőböl letört. MI?

Íme ő, a törött főszereplő:

gorenje1.jpg

Mehhheeebruhhahaa. Először nagyon sajnáltam a dolgot, meggyászoltam őt. Ki ne gyászolná kedvencét? De aztán éktelen haragra gerjedtem. De tényleg, 2 év alatt tönkre kell mennie egy porszívónak? Jól látható, remélem nem szándékos konstrukciós hiba miatt (gyenge felfüggesztési pontok a kritikus részeken)! Nagyanyám Rakéta porszívója 40 évig ment hibátlanul, hát mi van itt?

Jómagam egy elektronikai termékeket gyártó gyár vezetője és tulajdonos voltam a kínai Csunking városában, ami a világ legnagyobb városa a vonzáskörzeteket is beleszámítva, csak a belvárosban 18 millióan laknak. Egyszóval van tapasztalatom a gyártás kapcsán, de ilyet, amit a Gorenje megenged magának, én nem engedhettem meg. MIért? Azért mert a vevők elmennek, nem bonyi.

Írtam és kerestem a Gorenje márkaképviseletét, az ügyfélszolgálatukat sőt a magyarországi képviselet ügyvezetőjének is írtam személyesen és semmi válasz. Ezek szerint számukra az 1 év garancia idő alatti hibamentesség számít, két év után már tropára mehet a termék, ők nem zavartatják magukat, nem az ő dolguk. Amúgy Gorenje rajongó vagyok, vagyis már csak voltam, mivel szép termékeik vannak, megfelelő áron és minőségben. Több termékük is megtalálható a háztartásunkban. De ennek vége, én ezek utá nnem veszek több Gorenjét és nem is ajánlom másnak sem.

Ott lehet a probléma, hogy a legtöbb nagy gyártó szándékos, tervezett avulással tervezi termékeit. Ez azt jelenti, hogy a terméket tervező mérnökök feladatának a része, hogy a termék meghatározott időn belül menjen tönkre, hogy a vevő új terméket vegyen. Ez egy bevett gyakorlat, mely ellen az Európai Unió képviselői erőteljesen küzdenek. A profit nem állhat a fogyasztói érdekek elé, még ha ez most a profithajhászás nevében így is van.

Gorenje, hát te is?

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://intelligencica.blog.hu/api/trackback/id/tr8818308725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása