Sokat olvasok, keveset beszélek és írom amit diktál az agyam.

Lego Masters kritika, 1. rész

2023/11/21. - írta: Mesterséges intelligencica

(Előirat 2023. 12. 11.: azóta leadtak több részt is, de annyira rosszak, hogy em volt szívem újabb kritikákat írni, a lenti véleményem mindegyik részre igaz sajna. Pedig nagyon akartam szeretni a műsort!)

Boldogan ültem a TV elé, végre egy LEGO-s műsor, népszerűsíti a LEGO építést, a szellemiségét, hogy miért is annyira jó LEGÓ-zni bármely korosztálynak. Kezdődik a LEGO Masters első része, juhhéj!

lego_tower.jpeg

Nagyon csúnyán pofára estem. Az első néhány perc alatt igyekeztem visszatartani csalódottságomat a LEGO-t imádó, művészeti formájaként is azt választó emberként. Jó, persze ez egy ugyanolyan trash reality, mint bármelyik másik, hát vegyek már vissza az elvárásokból, nade mégiscsak mégis.

Az első 10 perc után lekapcsoltam, mondom a terveim ellenére nem írok róla zengő hangú kritikát, hogy mások is megszeressék LEGO világát. Az index.hu oldalra írtam a LEGO-ró ligen sikeres cikket a LEGO világáról, ezért szándékomban állt minden áron dicsőíteni a LEGO Masters műsorát.

Most, 3 nap múlva leülepedett bennem az élvény, és csak felmentem az rtl.hu/ oldalára és megnéztem az első részt. Ahogy végig erőltettem magamat, osztott képernyőn írtam a véleményemet, amit most elolvashattok.

A főcím

A főcím legeslegelső pillanatában a Nyugati pályaudvar LEGO makettjét láthatjuk, mely jelenleg a Camponában található LEGO kiállításon tekinthető meg. A makett készítőjének nevére nem emlékszem, így a kreditet sem tudom megírni, de minden tiszteletem az övé. Kérem, aki tudja az alkotó nevét, írja meg kommentben. Élőben hosszasan szemléltem a LEGO Nyugatit és csak szájtátva bámulással tudtam jutalmazni a részletességet, ötletességet és kidolgozottságot. A Nyugati pályaudvar mellett lakóként azt tudom mondani, hogy ez igen, mestermű. Ez olyan felütést adott a műsornak, amiről azt gondoltam, itt rendben lesz minden! Érdekesség, hogy a LEGO Nyugati Pályaudvar modell tetejét a főcímben szándékosan blőrözték, ugyanis az egy szállítás alkalmával összetört és az alkotó nem volt hajlandó újra építeni azt.

A főcímben elhangzó mondat, miszerint a LEGO Masters már minden országban leültetett kicsit és nagyot, itt is igaz lesz, a LEGO ismertsége és imádata predesztinálja a műsor nézettségét. Legalábbis az elős rész tekintetében.

A látványvilág is rendben, LEGO kockák mindenhol!

Amúgy szuper a főcím, bekajáltam. „Végre egy jó műsor a tévében!” „Épp ideje volt!”

A szereplők

Kezdjük a műsorvezetővel. Régóta szenvedem Puskás-Dallos Péter munkásságát Énekesként mondjuk oké, műsorvezetőként egy ripacs, ami egyetlen műsornak sem tesz jót, mivel sokat levon az adott téma hitelességéből. Mentségére szolgáljon, hogy felesége Bogi nagyon cuki és szuper tehetséges énekes.

Aztán ott van Dóczy Balázs, aki 2017 óta LEGO Certified Professional cím birtokosa, amit mindössze 30 ember birtokol ezen a szerény kis bolygón. Ez a szememben olyan komoly eredmény, amit semmi, de semmi nem homályosíthat el. Minden tiszteletem az övé, én is vállaltam volna ezt a műsort az ő helyében, akármi is történik. Tudni kell, hogy ő és a csapata építtette a Lánchíd LEGO oroszlánját 1:1 méretben, mely jelenleg a Margit-sziget bejáratánál, a szökőkút mellett tekinthető meg. Balázs szemüvege pedig ultra menő, valaki mondja már meg honnan szerezte!

Műsorvezetőnk azt mondja, hogy 27 LEGO Certified Professional személy létezik a világon, míg az RTL honlapja 30-ról beszél, míg a LEGO oldala mindössze 20 szakértőt mutat be. Egy ilyen műsornál ez az ellentmondás elég gáz. De Balázs ott van, szeretünk!

A szereplők összetétele persze a trash reality-k sablonját követi, íme a kötelező szerepkörök szerinti szereplőink:

  • András és Benedek, a más beállítottságú szimpatikus pár,
  • Eszter és Balázs, az ellenkező nemű pár, akiket instant megszerettem,
  • Csaba és Bence, a két jó barát, a sógorok, a csapat,
  • Gabi és a fene tudja ki a másik csaj, elfelejtették mondani a nevét,
  • Kristóf és Fecó (az első, aki szakember, LEGO rendezvények lebonyolítója), a közös hobbisták,
  • Péter és Erzsébet, a bejelentkezés és nem udvariassági sorrend szerint, anya és fia (LOL),
  • Illés és Kornél, a hülye sapkás és a robotversenyes csávó,
  • Martina és Donát, a 14 éve egymást ismerő debreceni, „olaszos” pár. Ezek üvölteni fognak egymással.

Így meg is van a mindenki által átélhető vegyes összetételű brigád, mindenki magára ismerhet és így élvezheti a műsort a készítők és a reklámot vásárlók szándéka szerint.

A feladatoknak mind a kockaraktár alkatrészeiből építkezve kell megvalósulnia. A kockaraktár amúgy rengeteg építő házában vagy lakásában megtalálható, így az enyémben is. Erről részletesebben írtam is.

El ne felejtsük, itt 10.000.000,- Ft a fődíj és LEGO Masters-nek hívhatja magát a nyertes pár. Aki a műsor leadásakor már rég nyert, csak nekem nincs hozzá elég bennfentes infóm, hogy megírhassam. Az RTL be is perelne érte persze.

A feladatok

Mindenkit megismertünk, rákanyarodhatunk az első feladatokra. Amúgy furcsa dologez, mivel a LEGO építés sohasem 1 óra, mint a hasonló színvonalú főzős műsorokban. Itt ki kell találni, megtervezni és megépíteni az alkotásokat. Saját tapasztalatomból tudom mondani, hogy ez a helyszínen sehogy sem lehetséges, ezért a kiadott feladatok tervezés és építése sok-sok órát igényel. Helyszínen ripsz-ropsz tervezni meg amúgy lehetetlen (kivéve egy Dóczy Balázs szintű szakértőnek), ebből már lerí a műsor műviessége.

Imádtam a LEGO Space emberkéket, akik drónon vitték a feladatot a műsorvezetőhöz, de tegyük hozzá ez egy licencelt TV műsor formátum, máshol ezt jól kitalálták, hogy az olyan kockákat, mint én, megérintsék ezzel. Hogy nem a tisztelt Péter úr vezette a drónt a kis fejeséből, az halálbiztos. De dramaturgialig ült, nevettük, köszi. A doboz kinyílik, Balázs meglepve az előre megírt forgatókönyv szerint kivesz egy arany LEGO kockát WOW, mondja mindenki. Aki tapasztalt LEGO-s tudja, hogy ez egy ismert termék (mivel megkattantam, ezért nekem 30 db van belőle, ebből építünk arany piramist a kisfiammal), ezért nagyon furcsa ez a reakció, amit a szereplők mutatnak. Ja a lényeg, ha nyersz az adott körben, kapsz egy arany kockát. Aki rossz, kiesik.

Az első kihívás, villámfeladat 1,5 óra alatt teljesítendő. Ez pedig baromi egy nagy torony építése. Aki LEGO-zott valah, kb. ezzel kezdi gyerekkorában, ehhez túl sok tehetség nem kell, 8 évesen mindenki eljut a lakása plafonjáig ezzel. A párok többsége építési tapasztalat híján messze alul teljesít. Zéró LEGO-zással kapcsolatos ismeretet kapunk, kizárólag amatőr szódobálás zajlik. Dráma, dráma, dráma, vége. Letelik az idő, Persze van egy nyertes pár, akik nem más, mint Kristóf és Fecó, meg is kapják az aranykockát. Tudjuk mint jelent a kocka?

Balázs jól megmondja mi van, de tökmindegy, mindenki boldogan néz, hogy itt lehet. Nem esik ki senki, minek.

Túl a bemelegítő feladaton, jön a mai fő kihívás, az „Új világ”, saját univerzum, ahol a kreativitás és a technika számít, szavak nélkül kell elmesélni a történetet. LOL, imádom a szövegírókat.

A feladatra 12 óra áll rendelkezésre! Az mekkora csúcs pörgető feladat!

Mindenki kiválasztotta kiskocsikon felkínált alapépítményeket és arra kell valami fantasztikusat építeni. A párok fantasztikus ötletekben tobzódva sustorognak, nehogy mások meghallják.

Próbálnám fenntartani ezt az induló feszültséget, de csak a végeredményt tudom mondani. Mindenki középszerű, a LEGO termékein kívül profi készleteket (MOC, My Own Creations) építőkhöz képest alacsony színvonalú építményt készít, nem is minősíteném őket, egy ilyen műsorba ez oké.

Hatalmas feszültség. Megy a düdümdüdümm zene, a két csaj, Bia és Gabi teljesített a leggyengébben. Most komolyan, a társadalmilag elvárt teljesítményt prezentáljuk? Oké, előlépnek, ejnyejujj, viszlát. Kiestek, most mi lesz.

De jó, várom a következő részt (kutyavásár lesz, csak monodm), hátha jobb lesz. Nagyon bízom benne, LEGO rajongóként a leírtakkal szemben pozitívan nézem a műsort, az utolsó pillanatig kitartok amellett, hogy jó lesz ez!

Most, hogy végeztem az első rész végig nézésével, bizton állíthatom, hogy a LEGO nem ezt érdemli. Bár mindenki ismeri a közhelyet, a negatív reklám is reklám. Egészen biztos vagyok benne, hogy ez a műsor növelni fogja a LEGO boltok forgalmát, a cég alaposan kiszámított módon navigál.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://intelligencica.blog.hu/api/trackback/id/tr3318261803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása